>პროექტი-ოქროს გლობუსი 7კლასი



პროექტის  გეგმა-ოქროს გლობუსი
ოქროს გლობუსი-ის სურათის შედეგი
პროექტის ხელმძღვანელი- გეოგრაფიის პედაგოგი ნანა ჯაბურია
https://web.facebook.com/254178077998093/photos/a.1627494570666430.1073741835.254178077998093/1627496717332882/?type=3&theater
ქალაქი-სკოლა
წალენჯიხის მე-2 საჯარო სკოლა
კლასი
მე-7
განხორციელების დროის ჩარჩო
ოცი დღე     (16.01-6.02.2018)წ
აზროვნების ზედა დონის უნარები
თანამშრომლობა,დაგეგმვა,ორგანიზება,კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება
წინარე ცოდნა/ საბაზისო უნარ-ჩვევები :
მოსწავლეებს კარგად აქვთ ათვისებული და გააზრებული 7 კლასის გეოგრაფიის
სკოლის თეორიულ მასალა. განვითარებული აქვთ ტექსტის აღქმისა და გააზრების, ასევე
რუკაზე სწრაფი ორიენტაციის, გუნდური მუშაობის უნარები.
პროექტის აქტუალურობა
1. ეროვნული სასწავლო გეგმის შედეგების მისაღწევად და ზოგადი უნარ-ჩვევების ჩამოსაყალიბებლად საჭირო გახდა მე-7კლასში დამატებითი მეცადინეობების ჩატარება. აუცილებელია ძირითად გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის განმტკიცება, გააზრება,გეოგრაფიული ცოდნის გამოყენების უნარ-ჩვევის ჩამოყალიბება, ამიტომაც სჭირდებათ დამატებითი სასწავლო პროექტები, რათა უკეთ გაიაზრონ და გაიღრმავონ მიღებული ცოდნა, ასევე გაკვეთილზე მიღებული გეოგრაფიული ცოდნა დაუკავშირონ  ყოველდღიურ ცხოვრებას.
2 სასკოლო სახელმძღვანელო გეოგრაფიის  მე–7კლასის შეიცავს  მწირ ინფორმაციას.მოსწავლეებმა მოტივაციის ამაღლებით  შეძლონ ნასწავლი მასალის განმტკიცება და დამატებითი ინფორმაციის მოძიება.
3.მყარად განამტკიცონ ნასწავლიმასალა.
4. შეძლონ  ილუსტრაციების ახსნა.
5.ჯანსაღი კონკურენციის პირობებში შეძლონ გეოგრაფიული ნომენკლატურის ამოცნობა და მოახდინონ ნასწავლი მასალის რეალიზება.
6.ხალისით ისწავლონ მოგზაურთა მარშრუტები.
7.მოიძიონ საინტერესო ინფორმაციები მასწავლებლის მითითებით,რათა შეძლონ კითხვებზე პასუხის გაცემა.
8.შეძლონ გეოგრაფიული ფაქტების ამოცნობა.
9.განმარტონ გეოგრაფიული ცნებები.
ეროვნული სასწავლო გეგმის შედეგების მისაღწევად და ზოგადი უნარ-ჩვევების ჩამოსაყალიბებლად საჭირო გახდა მე-7კლასში დამატებითი მეცადინეობების ჩატარება. აუცილებელია ძირითად გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის განმტკიცება, გააზრება,გეოგრაფიული ცოდნის გამოყენების უნარ-ჩვევის ჩამოყალიბება, ამიტომაც სჭირდებათ დამატებითი სასწავლო პროექტები, რათა უკეთ გაიაზრონ და გაიღრმავონ მიღებული ცოდნა, ასევე გაკვეთილზე მიღებული გეოგრაფიული ცოდნა დაუკავშირონ  ყოველდღიურ ცხოვრებას.



მიზანი
მოსწავლემ შეძლოს  სხვადასხვა თვალსაჩინოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად,მოსწავლეებმა  შეძლონ დისკუსიის პროცესში გასცენ დასმულ კითხვებს პასუხი და თავადაც დაუსვან კითხვები აუდიტორიას,ჯანსაღი კონკურენციის პირობებში უპასუხონ ბლიც კითხვებს საკითხთან დაკავშირებით,შეძლონ მათვის უცნობ ტექსტში შეცდომის ამოცნობა, შეძლონ გეოგრაფიული ლაბირინთის თამაში, შეძლონ არასაპროგრამო ცოდნის დაუფლება  გეოგრაფიაში,განსაზღვრონ ცნებები და ტერმინები,შეძლონ მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას საკუთარი მოსაზრებების დასაბუთება,რათა გამოუმუშავდეთ საკუთარი მოსაზრების თავისუფლად გამოთქმის უნარი,დისკუსიის დროს გამოთქმული მოსაზრებები გაამყარონ არგუმენტებით,რათა გამოუმუშავდეთ არგუმეტირებული მსჯელობის უნარი,გამოუმუშავდეთ ინფორმაციის მოპოვების და ორგანიზების უნარი,ჯანსაღი კონკურენციის პირობებში შეძლონ გეოგრაფიული ნომენკლატურის ამოცნობა და მოახდინონ ნასწავლი მასალის რეალიზება,შეძლოს ორიენტირება სივრცეში,ახსნას გეოგრაფიის, როგორც მეცნიერების როლი.

პროექტის მდგრადობა
პროექტი მდგრადია, რადგან იგი არსებობას გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაც. ამიტომ პროექტის შემდგომ პერიოდში რეგულარულად მოხდება პროექტის თემაზე სამუშაო შეხვედრები, ჯგუფური დისკუსიები, მოხდება  გეოგრაფიული ფილმების ჩვენება და მათი ანალიზი და ა. შ., ვფიქრობ ამით ხელი შეეწყობა  მოსწავლეებში მაღალი სააზროვნო უნარების განვითარებას.

ყველა სიახლე განთავსდება პროექტის ბლოგზე.

პროექტის შედეგი
მოსწავლეებმა დისკუსიის პროცესში პასუხი გასცეს დასმულ შეკითხვებს და თავადაც უპასუხეს აუდიტორიის დასმულ შეკითხვებს,ჯანსაღი კონკურენციის პირობებში უპასუხეს ბლიც შეკითხვებს,იპოვეს შეცდომები მათვის ნაცნობ ტექსტებში,ყოჩაღად გაართვეს თავი გეოგრაფიულ ლაბირინთს,განსაზღვრეს ცნებები და ტერმინები,მოვლენებისა და ტერმინების განხილვისას არგუნენტირებულად  დაასაბუთეს საკუთარი მოსაზრებები.
თემის შიანაარსი

პროექტის პირველი ეტაპისათვის მოხდა ჯგუფების დაკომპლექტება და თემების შერჩევა.ფილმების ჩვენება და დამოუკიდებლად განხილვა.მსოფლიოს ღირსშესანიშნაობების მოძიება  და დამუშავება,ევროპის დროშების მოძიება ,გეოგრაფიული ლექსიკონის  განხილვა და დამუშავება,  გეოგრაფიული კროსვორდების შედგენა,შეცდომიანი ტექსტების გასწორება და დამუშავება
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას, ახარისხებენ, ალაგებენ შინაარსობრივად, ბოლოს აწყობენ
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები

პროექტის მსვლელობისას ხელისშემსლელი ფაქტორები შეიძლება იყოს:

ტექნოლოგიური პრობლემა (მაგ:  ინტერნემომსახურების გათიშვა, ელექტროენერგიის გამორთვა 
სტანდარტი ესგ-დან
გეო.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თვალსაჩინოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად.
გეო.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირებ სივრცეში.
გეო.VII.7. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობ ატმოსფეროში მიმდინარე პროცესებზე.
გეო.VII.11. მოსწავლეს შეუძლია ახსნას გეოგრაფიის, როგორც მეცნიერების როლი.
გეო.VII.12. მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლ მოსახლეობის დემოგრაფიულ მახასიათებლებისა და განსახლების თავისებურებების დახასიათება.
მიმართულება: ისტ რესურსების შექმნა

ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალისწინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;

მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.

მიმართულება: კვლევა და კომუნიკაცია

ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისათვის და თანამშრომლობისათვის

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში)

ციფრული მასალის შესაქმნელად;

ღონისძიებები და დაგეგმილი საქმიანობები:

1-ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება; (16.01. 2018 წ.)
2-ფილმის ჩვენება ერთობლივად და დისკუსია; (22.01.2018წ.)

3-ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტსივრცეში, მოძიებული ინფორმაციის შენახვა, დახარისხება, დამუშავება ელექტრონულ ფორმატში; (23.01.2018-30.01.2018წწ.)

4-სოციალური ქსელით რეგულარული თანამშრომლობა (დახურული ჯგუფის საშუალებთ); ( რეგულარულად)

5-პრეზენტაციების მომზადება პროგრამაში Powerpoint; (1.02.2018დან -5.02.2018 წლამდე;)

6-პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა 6.02.2018წ.

დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
მივცემ დამატებით დროს კვლევის ჩასატარებლად;

მივცემ მითითებებს წყაროების მოძიების შესახებ;
მოსწავლეებს დავყოფ ჯგუფებად მათი საჭიროებების და უნარების მიხედვით.

მაღალი

აკადემიური

მოსწრების

მოსწავლეები


ვთხოვ მოსწავლეს, შეასრულოს ლიდერის როლი ჯგუფებში მუშაობისას;

ნებას დავრთავ მოსწავლეებს, შემომთავაზონ თავიანთი ალტერნატიული დავალებები, რომლებიც ჩემს მიერ მიცემული დავალებების ეკვივალენტურია.

მივცემ მოსწავლეებს საშუალებას, რომ პროექტის განმავლობაში სირთულის დონე თავად აირჩიონ.

შეფასების გეგმა/ინსტრუმენტები

პროექტის მსვლელობისას   მოვახდენ   დაკვირვებას   მოსწავლეთა   ჯგუფების   მუშაობაზე,

თითოეული მოსწავლის როლსა და მიღწეულ შედეგზე, რათა მონიტორინგი გავუწიო სამუშაოს მსვლელობას. საჭიროების შემთხვევაში მივცე მათ დროული და კონსტრუქციული უკუკავშირი.

პროექტის დასასრულს მოხდება შეფასება პროექტის შეფასების რუბრიკით, რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი. შეფასდება თითოეული მოსწავლის ჩართულობა პროექტის მსვლელობაში და მოხდება მოსწავლეთა ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება კითხვარის გამოყენებით. თვითშეფასების კითხვარი მოსწავლეებს დაეხმარება შეძლონ შეაფასონ თავიანთი როლი და შეტანილი წვლილი პროექტზე მუშაობის განმავლობაში. ეს მათ მომავალში პროექტზე მუშაობის დაგეგმვაში დაეხმარება. დადებითი და უარყოფითი მხარეების გამოვლენა კი მე, როგორც პროექტის ხელმძღვანელს, დამეხმარება მომავალში პროექტზე მუშაობის
პროექტისთვის  საჭირო მასალები:

ტექნოლოგია ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

ფოტოკამერა


კომპიუტერი


ციფრული კამერა


ინტერნენტკავშირი


ლაზერული დისკი


პრინტერი


პროექტორი


სკანერი


ვიდეოკამერა

მარკერი

ფორმატის ქაღალდი

სხვა


ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )

ინტერნეტძიება


მულტიმედია


ვორდის პროგრამა


PovePoint-ის პროგრამა




პროექტის ბიუჯეტი:პროექტს მიბმული აქვს ბიუჯეტი დანართის 1. სახით .
ინტერნეტრესურსები
1-https://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%93%E1%83%A0%E1%83%9D%E1%83%A8%E1%83%90
2-https://learningapps.org/1023560
3-https://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%93%E1%83%98%E1%83%93%E1%83%98_%E1%83%92%E1%83%94%E1%83%9D%E1%83%92%E1%83%A0%E1%83%90%E1%83%A4%E1%83%98%E1%83%A3%E1%83%9A%E1%83%98_%E1%83%90%E1%83%A6%E1%83%9B%E1%83%9D%E1%83%A9%E1%83%94%E1%83%9C%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%98

4-http://genia.ge/?p=22059
სხვა რესურსები
დამიანური რესურსები: მშობლები, პედაგოგები,უფროსკლასელები.


                                                             დანართი-1
სასწავლო პროექტი ,,ოქროს გლობუსი“ ბიუჯეტი
     პროექტის განხორციელების თარიღები: (18.01-8.02.2018)წ


   ბიუჯეტი
აღწერა
ერთეულის დასახელება
ერთეულის ფასი(ლარი)
ერთეულის რაოდენობა
შესყიდვის რეალური ღირებულება (ლარი)
ფორმატის ფურცლები
ცალი
1.50
4
6
ფერადი სტიკერები
ცალი
3
1
3
მარკერი
ცალი
1
5
5
ფეერვერკი
ცალი
3
4
12
ჯამი



26

   ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება

1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა თუ არა რამე ამ პროექტზე მუშაობამ?

) ბევრი რამ მასწავლა;

) მასწავლა;

) ახალი თითქმის არაფერი მისწავლია;

) ახალი არაფერი მისწავლია.

2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა?

) ბევრად უკეთესი გახდა;

) უკეთესი გახდა;

) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;

) გაუარესდა;


3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?

) სავსებით ნათელი იყო;

) ძირითადად ნათელი იყო;

) არც ისე ნათელი იყო;

) სრულიად გაურკვეველი იყო.

4. "მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე".

) სავსებით ვეთანხმები;

) ვეთანხმები;

) ნაწილობრივ ვეთანხმები;

) არ ვეთანხმები.

9.პროექტის დასრულებაში ჩემს მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

13. ყველაზე მეტად რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?

ქება:–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––



კრიტიკა:–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

  
                                                                                 დანართი-1

  პროექტის შეფასების რუბრიკა

მოსწავლე

შეფასება






კრიტერიუმები
ძალიან კარგი
კარგი
საშუალო
დაბალი









ჩართულია
კვლევის უნარები
კვლევის უნარები
კვლევის უნარები
კვლევის უნარები
ეფექტურ
განვითარებულია.
დამაკმაყოფილებელია.
სხვისი დახმარებით
შეზღუდულია და
კვლევაში
შეგროვებული
ინფორმაცია
ვითარდება.
ლაფსუსები ან
ინფორმაციის
ინფორმაცია
რელევანტურია,
ინფორმაცია
ირელევანტური
შეგროვების და
რელევანტურია.

გარკვეულწილად
ინფორმაცია
კითხვებზე


რელევანტურია
გაცნობიერებას ზღუდავს.
პასუხის გაცემის




მიზნით









ეფექტურად
პრეზენტაცია ძალიან
პრეზენტაცია
პრეზენტაციას
პრეზენტაცია არასრულია
წარმოადგენს
ეფექტურია და
წარმატებულია;
დამატებითი მუშაობა
და შესაძლოა
კვლევას და
გამოყენებული
აშკარად ჩანს
სჭირდება;
გამოყენებულმა
პასუხს, იყენებს
მულტიმედიური
მოსწავლის
გამოყენებული
მულტიმედიური
დამხმარე
საშუალებები
ნამუშევარი;
მულტიმედიური
საშუალებებმა ხელი ვერ
საშუალებებს
აძლიერებს
გამოყენებული
საშუალებები
შეუწყოს ინფორმაციის

გადმოცემულ
მულტიმედიური
დაკავშირებულია
უკეთ გადმოცემას.

ინფორმაციას.
საშუალებები ხელს
გადმოცემულ



უწყობს ინფორმაციის
ინფორმაციასთან.



გადმოცემას.







ეფექტურად
ახდენს დროისა და
როგორც წესი, ახდენს
ახდენს დროისა და
უჭირს მასალების და/ან
მართავს მასალებს
მასალების
დროისა და მასალების
მასალების
დროის მართვა, ძალიან
და ასრულებს
ორგანიზებას,
ორგანიზებას,
ორგანიზებას სხვისი
პასიურად მონაწილეობს
სამუშაოს, კარგად
აკმაყოფილებს
აკმაყოფილებს
დახმარებით;
ჯგუფურ მუშაობაში.
მუშაობს სხვებთან
პროექტის
პროექტის
წახალისების

ერთად
მნიშვნელოვან
მნიშვნელოვანი
საფუძველზე მცირე


მოთხოვნებს, ეხმარება
მოთხოვნების
წვლილი შეაქვს


სხვებს, ამჟღავნებს
უმეტესობას, სხვებს
ჯგუფის მუშაობაში.


ლიდერის თვისებებს,
ეხმარება,



ხელს უწყობს
მონაწილეობს ჯგუფის



თანასწორობას,
მუშაობაში დაშესაბამის



პასუხისმგებლობას
პასუხისმგებლობასაც



იღებს ჯგუფის



იღებს.



მუშაობაზე.







                                                                              დანართი-3



კრიტერიუმები

















ძალიან კარგი
კარგი

საშუალო

დაბალი






















მოსწავლეს


ძალიან
მოსწავლეს
შეუძლია
მოსწავლეს სხვათა
მოსწავლეს ძალიან უჭირს



კარგად
შეუძლია
მოპოვებული

უმნიშვნელო

ან არ შეუძლია მოპოვე–



მოპოვებული

ინ–
ინფორმაციის,

დახმარებით შეუძლია
ბული ინფორმაციის, წი–


მოქნილობა
ფორმაციის,


წინადადებებისა
და
მოპოვებული

ნადადებების, რჩევების




















წინადადებებისა
და
რჩევების
ადაპტირება
ინფორმაციის,

ადაპტირება და




რჩევების
ადაპტირება
და  მათი  ადეკვატური
წინადადებებისა და
გამოყენება.






და    დამოუკიდებლად
გამოყენება.

რჩევების ადაპტირება








მათი
ადეკვატური



და მათი შეზღუდული








გამოყენება.





გამოყენება.





















თანამშრომლობა
შესანიშნავად

უგებს
თანამშრომლობს

ნაწილობრივ

ვერ შედის კონტაქტში




ჯგუფის

წევრებს,
ჯგუფის წევრებთან,

კონტაქტობს ჯგუფის
ჯგუფის წევრებთან, არის



მაქსიმალურად


არის კონტაქტური,

წევრებთან, ნაკლებად
პასიური.






თანამშრომლობს
აფიქსირებს თავის

ერთვება საერთო








მათთან და ყოველთვის
პოზიციას.


გადაწყვეტილების








ღებულობს






მიღებაში










მონაწილეობას
საერთო














გადაწყვეტილების














მიღებაში





























საიმედოობა
მოსწავლე
უმიზეზოდ
მოსწავლე
უმიზეზოდ
მოსწავლე


მოსწავლე
ძალიან
ხში–



არ აცდენს ჯგუფის არც
თითქმის
არ   აცდენს
უმეტესწილად
არ
რად
აცდენს
ჯგუფის



ერთ
შეხვედრას,
ჯგუფის შეხვედრებს,
აცდენს

ჯგუფის
შეხვედრებს,  დავალებებს



ჯგუფის


გადაწ–
თითქმის ყველა  დავა–
შეხვედრებს,

თითქმის   არ
ასრულებს,



ყვეტილებით
მისთვის
დავალებას

ხშირად
თუ
ასრულებს,
და–



დაკის–რებულ

ყველა
ლებას  დროულად
და
დროულად

და
გვიანებით

და
არა–



დავალებას
დროულად
კეთილსინდისიერად
კეთილსინდისიერად
კეთილსინდისიერად,




და

კეთილ–
ასრულებს,
მისი
ასრულებს,

მისი
მისი
სამუშაო  რესურსები



სინდისიერად


სამუშაო
რესურსები

მუდამ მოუწესრიგებელია





სამუშაო
რესურსები



ასრულებს, მისი










უმეტესწილად

ხშირად










































სამუშაო
რესურსები
მოწესრიგებულია.

მოწესრიგებულია








ყოველთვის
















მოწესრიგებულია.

























პრეზენტაცია
პროექტის
წარდგენამ
პროექტის
წარდგენამ
პროექტის
წარდგენამ
პროექტის

წარდგენამ



დიდი


ეფექტი
მოახდინა
ეფექტი
ნაწილობრივ
მოახ–
ვერავითარი
გავლენა
ვერ



მოახდინა



აუდიტორიაზე

დინა   ეფექტი
აუდი–
მოახდინა აუდი–ტორიაზე



აუდიტორიაზე





ტორიაზე



























                                                                                                                                                    დანართი-4


პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი





დაკვირვების საგანი


კომენტარები


















შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში















იყვნენ თუ არა მოსწავლეები







მოტივირებულნი და რამ განაპირობა







მოტივაცია







აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები







მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ







ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის







განხორციელებისას სისტემატური და







საქმიანი ხასიათი







იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავ-







ლეები და რა იყო მათი პასიურობის







მიზეზი







სწორად ჰქონდათ თუ არა არჩეული გეზი







და იყვნენ თუ არა შემოქმედებითად







ჩართულები მუშაობის პროცესში










დანართი-5



















































                                რეფლექსია
                           პროექტი „ოქროს გლობუსი“
https://web.facebook.com/254178077998093/photos/a.1627494570666430.1073741835.254178077998093/1627496717332882/?type=3&theater
                   გეოგრაფიის მასწავლებელი ნანა ჯაბურია
    მე-7კლასში განვახორციელე პროექტი „ოქროს გლობუსი“.პროექტში მოსწავლეებმა განახორციელეს სხვადასხვა აქტივობები:მოსწავლეებმა დისკუსიის პროცესში პასუხი გასცეს დასმულ შეკითხვებს და თავადაც უპასუხეს აუდიტორიის დასმულ შეკითხვებს,ჯანსაღი კონკურენციის პირობებში უპასუხეს ბლიც შეკითხვებს,იპოვეს შეცდომები მათვის ნაცნობ ტექსტებში,ყოჩაღად გაართვეს თავი გეოგრაფიულ ლაბირინთს,განსაზღვრეს ცნებები და ტერმინები,მოვლენებისა და ტერმინების განხილვისას არგუნენტირებულად  დაასაბუთეს საკუთარი მოსაზრებები.
გეგმით განსაზღვრულ შედეგს მივაღწიე:
გეო.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თვალსაჩინოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად.
გეო.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება სივრცეში.
გეო.VII.7. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ატმოსფეროში მიმდინარე პროცესებზე.
გეო.VII.11. მოსწავლეს შეუძლია ახსნას გეოგრაფიის, როგორც მეცნიერების როლი.
გეო.VII.12. მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს მოსახლეობის დემოგრაფიული მახასიათებლებისა და განსახლების თავისებურებების დახასიათება.
მიმართულება: ისტ რესურსების შექმნა

ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალისწინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;

მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.

მიმართულება: კვლევა და კომუნიკაცია

ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისათვის და თანამშრომლობისათვის

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში)

ციფრული მასალის შესაქმნელად;
მოსწავლეებს გაუჭირდათ  გეოგრაფიული ნომენკლატურის ამოცნობა და ორიენტირება სივრცეში,
თუმცა განხორციელებული პროექტი წარმატებულიც  იყო:  ყოჩაღად გაართვეს თავი გეოგრაფიულ ლაბირინთს,განსაზღვრეს ცნებები და ტერმინები,მოვლენებისა და ტერმინების განხილვისას არგუნენტირებულად  დაასაბუთეს საკუთარი მოსაზრებები.სხარტად პასუხობდნენ ბლიც შეკითხვებს.
პროექტის მოსარგებლეებმა გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა უკეთ გაიაზრეს და გაიღრმავეს არსებული ცოდნა.შეძენილ ცოდნას კი დაუკავშირებენ ყოველდღიურ ცხოვრებას.მომავალში მსგავს პროექტზე მუშაობისას  გავითვალისწინებ მეტი დრო დაუთმო რუკაზე მუშაობას მოსწავლეებთან,რათა უკეთ განსაზღვრონ გეოგრაფიული ობიექტების მდებარეობა რუკაზე და სივრცეში ორიენტირება.
        პროექტში შემავალი თითოეული აქტივობის შესრულება გაწერილი გეგმის მიხედვით მოხერხდა,საჭიროება არ შექმნილა  აქტივობების დამატება და მოდიფიცირება.
    ამრიგად, პროექტზე მუშაობის დროს იზრდება როგორც მასწავლებლის ისე მოსწავლეების კომპეტენციის მოპოვების პოტენციალი და შესაძლებლობები.
ვებ გვერდის მისამართი სადაც განთავსებულია პროექტის განხორციელების დამადასტურებელი მასალები:



Comments